top of page

Πάρης Χριστοδούλου (εικαστικός / δημιουργός μεταξοτυπιών)

Εικαστικός με μεγάλη πείρα στη μεταξοτυπία. Κατά τη διάρκεα της πτυχιακής του στην εικονογράφηση και τη γραφιστική (2014 - 2015) ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τη μεταξοτυπία και είχε την ευκαιρία να πειραματιστεί με το χρώμα, την εκτύπωση πολλαπλών επιπέδων και την εκτύπωση σε εναλλακτικές επιφάνειες, όπως, για παράδειγμα, σε σανίδες σκέητμπορντ.

Κατά τη διάρκεια του μεταπτυχιακού του στις Καλές Τέχνες, η αμέσως επόμενη πρόκληση ήταν να εξερευνήσει μεγαλύτερες κλίμακες. Τότε είναι που γεννήθηκε η ιδέα να δημιουργήσει εγκαταστάσεις με ταπετσαρίες από μεταξοτυπία. Αυτό ήταν ένα σημείο καμπής στην πορεία της καλλιτεχνικής του έκφρασης.

Σε εννοιολογικό επίπεδο, η δουλειά του είναι επηρεασμένη από την Ιδεαλιστική φιλοσοφία και κεντρικό σημείο την πειραματική ψχολογία, με την κοσμολογία της "αρχής της απόλαυσης" του Gustav Theodor Fechner. Οι ταπετσαρίες εξερευνούν τη γεωμετρική αφηρημένη τέχνη, αξιοποιώντας έντονα οπτικά εφέ. Σε συνδυασμό με την κατασκευή της εγκατάστασης, αυτά δημιουργούν μια καθηλωτική εμπειρία για το θεατή, η οποία θέτει προς αμφισβήτηση την αντίληψη της πραγματικότητας και τον τρόπο με τον οποίο ο νους τη δομεί. Μέσα από την ένταση των μοτίβων, την εκτεταμένη επανάληψη τους και με άλλα ψυχολογκά στοιχεία που τίθενται σε λειτουργία στην εγκατάσταση, ο νους αφήνεται να βυθιστεί στο υποσυνείδητο. Αφού αποσπαστεί η προσοχή του θεατή για ώρα, ο σκοπός της εγκατάστασης είναι να δημιουργήσει μία διανοητική αταραξία η οποία θα μπορούσε να γεννήσει μια φιλοσοφική σκέψη.

Paris Christodoulou (visual artist / screenprinter)

Visual artist with a sizeable amount of experience in silk-screen printing. During the final year of his B.A in Illustrations & Graphics (2014-2015) he first came in contact with screen printing and had a chance to experiment with colour, printing on multiple layers and on alternative surfaces such as skateboards.

 

The year after during his M.A in Fine Arts the next appropriate challenge seemed to be to work on large scale. Thats when the idea came up to create installations with silk-screened wallpaper which was a turning point of his artistic expression.

 

Conceptually the work is influenced by Idealist philosophy, and experimental psychology with Gustav Theodor Fechner's cosmologies of the "pleasure principle" as a focal point. The wallpaper explores geometric abstract art with various strong optical effects. Combined with the structure of the installation an immersive experience for the viewer is generated. One that challenges his perception of reality and how the mind constructs it. Through the intensity, the extensive repetition and other psychological elements of the patterns and the structure the mind is allowed to sink to its subconscious. This intends to eventually, after spending time in distraction, to cause a mental ataraxia which could evoke philosophical reflection.

Photo: Nicolas Iordanou

bottom of page